Francouzský architekt Gilles Marty představil 26. ledna 2017 kutnohorským podnikatelům vizi, ze které by mohla vycházet tvorba strategického plánu pro rozvoj města na příštích deset let.
Francouzský architekt Gilles Marty, představitel společnosti INCA architectes http://www.inca-architectes.com/, navštívil 26. ledna 2017 na pozvání starosty Martina Starého Kutnou Horu. V Dačického domě prezentoval kutnohorským podnikatelům, zastupitelům i veřejnosti vizi, ze které by mohla vycházet tvorba strategického plánu pro rozvoj města na příštích deset let. Gilles Marty ve své prezentaci představil přítomným celkový záměr oživení centra města. Navrhované změny, jako je modernizace infrastruktury, promyšlený systém dopravních opatření (nová záchytná parkoviště, zlepšení dopravy ve středu města), optimalizace turistických tras městem a podobně by měly sloužit k většímu komfortu života místních obyvatel a přispět i k rozvoji podnikání. Především v centru města, a nejen v oblasti cestovního ruchu (nové obchody, rozvoj služeb v oblasti nabídky stravování, ubytování, zábavy atd.). Architekt přednesl několik originálních námětů k oživení centra města a přístupových tras do centra. Veřejnosti například představil myšlenku okružní stezky vedoucí údolím Vrchlice a dále kolem kutnohorských památek, či plán na výstavbu několika záchytných parkovišť a přístupových bodů v blízkém okolí centra Kutné Hory. Vypíchl několik velice zajímavých objektů a lokalit, jejichž hodnotu a podnikatelský potenciál si Kutnohořané díky tomu, že kolem nich denně chodí a ve městě žijí, ani neuvědomují.
K optimálnímu vypracování strategického plánu pro rozvoj města je podle Martyho nutné vytvořit místní komunitu lidí, takzvanou „radu plánu“, která by spolupracovala na jeho tvorbě. I lednová prezentace, jak by mohla Kutná Hora za několik let vypadat a fungovat pro místní občany i pro turisty, vznikala po několika návštěvách architekta Martyho v našem městě a především mnohahodinových konzultacích se starostou Starým, lidmi z komise cestovního ruchu, podnikateli, marketingovým oddělením města a dalšími. Důležitou součástí této nové koncepce je také marketingová strategie města a věci s tím spojené. Kutná Hora má už v současné době mnoho atrakcí, kterými se může pochlubit, ale mnoho věcí na dotažení nabídky do kýženého stavu ještě chybí. Toto bohatství města musí umět nabízet a „prodávat“ právě jako perfektně sladěný celek. Ten musí vzniknout nejen proto, aby si turisté odnesli příjemný zážitek z návštěvy města, ale především proto, aby se v Kutné Hoře příjemně žilo místním obyvatelům a aby měli z cestovního ruchu všichni místní užitek – občané lepší obchody a služby, širší nabídku – a podnikatelé vyšší příjmy a další prostor pro rozvoj svého podnikání.
„Bylo by dobré, aby se do diskuze zapojili občané a živnostníci. Jde o to, aby se s koncepcí ztotožnili, zapracovali do ní všechny nápady a myšlenky, které by mohly město pozvednout a následně aby tuto myšlenku všichni společně, jak političtí představitelé města, tak i soukromý sektor, uváděli tuto myšlenku v život,“ dodal při této příležitosti starosta Kutné Hory Martin Starý. Realizace strategického plánu rozvoje města by v dalších letech vyžadovala významné investice z veřejného a soukromého sektoru, proto je třeba se snažit zapojit co nejvíce podnikatelů, pro které se tento projekt může stát významnou podnikatelskou výzvou nebo investiční příležitostí.